torsdag 30 juni 2011

Vilken fiske dag!

Genuint fiske med mask och metspö är grunden för fisket, i allafall för bor Kenneth och mig. Varje år så gör vi det i vår sjö vi fiskade när vi växte upp. Likaså nu så fick någon av våra ungar följa med. Nu i år igen kom broders pöjk Johan med. Inte för att vinna utan för att hjälpa till och dra båten 40 meter från väg genom ettt kärr ned i sjön. Den som vinner får sedan nästa år ro, vilket var min lott i år. Mycket riktigt så kom jag sist för som roddare har man inte en chans. Kenneth vann med 66 abborrar och 23 mörtar. Johan hade 64 abborar och 17 mörtar medan jag som roddare vann mörtklassen på 33 mörtar och 46 abborar. Nedan är min bror med en av de finare fiskarna på ca. 8 hg. Vilken dag och kväll man längtar redan till nästa år.......nja nu väntar årets Norgeresa snart vilket sker 19 juli. Då ska man åka 192 mil upp till kveite riket med helt annan utrustning än vad vi hade denna underbara dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar